Digitaalinen markkinointi on nykyään ensisijainen markkinointimuoto useimmille yrityksille. Erilaisten digitaalisten kanavien hyödyntmäminen markkinoinnissa on tärkeämpää ja oikeissa olosuhteissa menestyksekäämpää kuin koskaan ennen. Tässä artikkelissa tutustumme digitaalisiin kanaviin yrityksen markkinoinnin työkaluina.
Digitaalisten kanavien kartoitus
DIgitaalisia markkinointikanavia löytyy useita, mutta niissä on kaksi tunnettua pääkanavaa: yrityksen verkkosivut sekä sosiaalinen media.
Yrityksen verkkosivut
Yrityksen verkkosivujen rooli markkinointikanavana on mielestämme ensisijainen ja tärkein. Verkkosivut ovat koko maailman nähtävissä oleva, yrityksen näköinen oma alusta. Sen lisäksi että verkkosivut luovat mainittavan osan yritysilmeestä, on myös sen inbound-vaikutus parhaillaan erittäin merkittävä. Inboundilla tarkoitetaan tässä kohtaa inbound-markkinointia, joka tuo kohdennetut asiakkaat hakukoneista ilman näkyviä mainoksia.
Sosiaalinen media
Sosiaalinen media on käytetty isosti suuren kansanosan toimesta. Näin ollen sosiaalinen media on myös merkittävä kanava ja markkinointikeino useille yrityksille, jotka haluavat parempaa digitaalista näkyvyyttä. Sosiaalisessa mediassa voi tehdä luontaista markkinointia pelkän sisällön avulla, sekä myös maksullista mainontaa tarkasti kohdentaen haluttuun yleisöön.